En el marc de la Comissió de Seguiment de la Variant de Sentmenat, el Departament de Territori de la Generalitat va presentar a diversos grups municipals l’estat actual del projecte.
La sessió, celebrada a Sentmenat, va comptar amb la participació del director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat, i dos tècnics del departament. Es va exposar l’estudi informatiu i ambiental previ, que preveu una variant d’entre 2,6 i 3,1 km, amb inici a la B-142 i connexió amb el polígon industrial de Can Clapers i la C-1413a.
Amb la nova infraestructura, es calcula que fins a 10.800 vehicles/dia (500 de pesants) circularan per la variant, alliberant el nucli urbà de Sentmenat de prop de 6.300 vehicles diaris. També es van presentar quatre alternatives de traçat i es va destacar la proposta d’un fals túnel per minimitzar l’impacte ambiental en zones sensibles com la riera de Sentmenat.
Des de l'AEP estem seguint de prop el desenvolupament del projecte i esperem rebre més detalls en properes fases. Com a representant del teixit industrial local, estem disposats a aportar la nostra experiència i coneixement del territori per contribuir a una infraestructura que respongui tant a les necessitats de mobilitat general com a les específiques de l’activitat econòmica local.
Segons el calendari anunciat, la Generalitat preveu lliurar la maqueta de l’estudi informatiu durant el tercer trimestre de 2025, amb aprovació tècnica a finals d’any.